Kažu ” Kuća se gradi od temelja”, bilo da su Vaša gazdinstva već formirana ili ne mi krećemo od Strategije.
Strategija se definiše kao vodič u budućnost, kao način vođenja preduzeća u budućnost. Strategijom se određuju osnovni ciljevi i pravci razvoja, i mesto koje će preduzeće zauzeti u budućnosti. Strategija se definiše kao skup pravila odlučivanja, koji se odnose na ponašanje preduzeća u promenljivoj okolini u budućnosti.
Strategijski menadžment se bavi budućnošću preduzeća, njegovom budućom pozicijom i poslovanjem, i podrazumeva definisanje ciljeva koje preduzeće želi u budućnosti da dostigne i pravce i načine dostizanja ovih ciljeva, što i predstavlja strategiju. Strategijski menadžment podrazumeva strategijsku analizu preduzeća i okruženja, definisanje i izbor relevantnih strategija, planiranje realizacije određene strategije i sprovođenje strategije
Operativni menadžment je u osnovi kratkoročan i detaljan, odigrava se u kontekstu neposrednih ili bliskih budućih događaja.
Osnovni elementi strategijskog menadžmenta obuhvataju sledeće:
- Jasno razumevanje ili viziju onoga šta je osnovni posao organizacije (misija organizacije)
- Jasno definisanje osnovnih ciljeva i zadataka koje treba postići, koji su izraženi kroz tržište koje treba opslužiti, usluge koje treba pružiti, kvalitet tih usluga i zarade.
Model definisanja procesa strategijskog menadžmenta, koji obuhvata 6 faza:
- Strategijska analiza
- Predviđanje budućnosti
- Definisanje misije i strategijskih ciljeva
- Formulisanje i izbor strategije
- Primena strategije
- Kontrola primene strategije
STRATEGIJSKA ANALIZA
Analiza okoline
Analiza okruženja obuhvata analizu sledećih najznačajnijih faktora, odnosno oblasti: • Tržište • Nauka i tehnologija • Ekonomska politika zemlje • Zakonska regulativa • Finansijske institucije • Ekologija i dr.
Prema Cole-u, glavni spoljašnji faktori koji utiču na organizaciju su: a) Potrošači b) Konkurenti c) Industrija d) Snabdevači e) Akcionari i kreditori f) Tržište rada g) Tehnologija h) Vlada i zakoni i) Nadnacionalna tela j) Lobističke grupe k) Privatni pojedinci.
Analiza preduzeća
Analiza preduzeća i njegovih mogućnosti da se adaptira promenama u okolini treba da obuhvati sledeće potencijale preduzeća: 1- Kadrovske 2- Organizacione 3- Tehničko-tehnološke 4- Istraživačko-razvojne 5- Finansijske
Teba da utvrdi kakav je organizacioni potencijal preduzeća i da li može da omogući adaptaciju preduzeća u promenljivoj okolini.
nstaviće se.
Poljo-Klub